Гра Го і синдром дефіциту уваги.

Якщо Ви не знаєте, в який розділ писати, пишіть сюди!
Відповісти
Аватар користувача
Dmitriy
Президент УФГО
Повідомлень: 1781
З нами з: 05 квітня 2003, 11:23
Розряд: 5d
Звідки: Киев, Украина.

Гра Го і синдром дефіциту уваги.

Повідомлення Dmitriy »

Гра Го і синдром дефіциту уваги
Автор тексту: Павло Авраамов

Чудові новини! Заняття Го допомагають дітям з синдромом дефіциту уваги!
А тепер докладніше (прошу вибачення, викладу простими словами, щоб було зрозуміліше, а хто хоче вивчити оригінальну наукову статтю, вона прикріплена до посту).

У 2014 році корейські вчені провели цікаве дослідження. Мета - визначити, чи допомагають заняття грою Го дітям з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності (СДУГ або, по-англійськи, ADHD). Взяли дві групи дітей у віці від 7 до 12 років: одна - з ADHD, друга - контрольна. Ніхто з них до цього не був знайомий з грою Го. Діти з ADHD до цього не приймали жодних медикаментів і не проходили ніякої іншої терапії (наприклад, поведінкової). Одним словом, ідеальні умови, повну відповідність стандартам сучасних наукових досліджень. Як справжні вчені, автори вказують на певні обмеження, пов'язані з дослідженням: в ньому брали участь 34 дитини (17 дітей з ADHD і 17 дітей в контрольній групі), при цьому дослідники фокусувалися на вивченні ЕЕГ префронтальної кори, а не всього мозку цілком.
Обидві групи вивчали гру Го протягом 16 тижнів, по 2 години на день, 5 днів на тиждень. Дітей обстежили до і після навчання. Тестували за допомогою різних методів і опитувальників, а також знімали електроенцефалограму (ЕЕГ).

Дослідження показало, що заняття грою Го мали наступну дію на дітей з ADHD:
а) значно поліпшили ситуацію з дефіцитом уваги,
б) практично ніяк не вплинули на гіперактивність,
в) значно поліпшили виконавчі функції * мозку,
г) змінили картину на ЕЕГ у дітей з ADHD в кращу сторону.
Щодо останнього пункту треба пояснити, що для ADHD характерні цілком певні зміни на ЕЕГ. Це об'єктивний діагностичний критерій захворювання (на відміну від більш суб'єктивних опитувальників і тестів). Після 16-тижневого курсу показники на ЕЕГ у дітей з ADHD значно покращилися. При цьому в правій півкулі зміни були сильнішими. Як пишуть автори статті, це відповідає результатам попередніх досліджень, які встановили, що в процесі гри в Го більше задіяно права півкуля.

Підсумовуючи результати дослідження, автори приходять до висновку, що заняття грою Го можуть розглядатися в якості додаткового або альтернативного терапевтичного методу для дітей з СДУГ/ADHD.

Від себе хотів би додати, що необхідно звернути увагу на інтенсивність і тривалість занять: 5 днів на тиждень протягом 16 тижнів поспіль. У книзі Нормана Дойдж «Пластичність мозку» докладно розповідається про дослідження, які показали важливість тривалого навчання для формування стійких зв'язків (стор. 330) і «концентрованої тренування» для появи ефекту від занять в принципі. Думаю, заняття один раз в тиждень можуть не надати вираженого терапевтичного ефекту.

Таким чином, тепер у нас є наукова основа для пояснення користі занять грою Го і батькам, і різноманітним офіційним органам, і потенційним спонсорам дитячих секцій. З чим я нас всіх і вітаю!
40307365185_265ecaa809_z.jpg
____
* Виконавчі функції (англ. Executive functions) - в нейропсихології, гіпотетичний набір високорівневих процесів, що дозволяє планувати поточні дії відповідно до загальної мети, змінювати реакцію в залежності від контексту, вибірково приділяти увагу потрібним стимулам. Прикладом виконавчих функцій можуть служити: обробка інформації, гальмування непотрібних реакцій, рішення проблем і вироблення соціально прийнятної поведінки.
Го и СДВГ.pdf
(532.98 Кіб) Завантажено 228 разів
Відповісти